Autor |
Wiadomość |
<
Super Bryki
~
fiat 126p ;D maluszek
|
|
Wysłany:
Sob 9:01, 29 Wrz 2007
|
|
|
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radziemice
|
|
iat 126, samochód osobowy produkowany w Polsce od 1973 do 2000 roku (Polski Fiat 126p), a we Włoszech od 1972 do 1980. Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej oraz w Tychach
Następcą na polskim rynku był Fiat Cinquecento.
Przez wiele lat był jednym z podstawowych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najważniejsza - maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997 rok) jego oficjalną nazwą.
Dane charakterystyczne: Opis i wartości liczbowe
* Typ silnika: 126 A2
* Gaźnik: Weber 30DGF3/150 lub Jikov 30SPDR, dwugardzielowy, opadowy, dolnossący, z urządzeniem rozruchowym sterowanym ręcznie, sterowany siłownikiem podciśnieniowym, z pompką przyspieszającą
* Cykl pracy: czterosuwowy, z zapłonem iskrowym
* Liczba i układ cylindrów: 2, układ rzędowy, poziomy
* Pojemność całkowita: 652 cm³(Fiat 126 Bis 703 cm)
* Średnica cylindrów: 80mm
* Skok tłoka: 70mm
* Stopień sprężania: 8,6
* Moc maksymalna (DIN): 18,5 kW (24,2 KM)
* Moment maksymalny (DIN): 47 Nm (4,8 kGm)
* Prędkość obrotowa momentu maksymalnego: 3000 obr./min
* Pompa paliwa: przeponowa, wydatek 45 l/h
* Filtr powietrza: suchy z wkładem papierowym
* Smarowanie: z pompą o zazębieniu wewnętrznym, z filtrem odśrodkowym
* Rozrząd: górnozaworowy, z napędem łańcuchowym
* Chłodzenie: powietrzem, wymuszone przez napędzany mechanicznie wentylator, sterowane termostatem
* Sprzęgło: mechaniczne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną talerzową, sterowane mechanicznie
* Skrzynia biegów: mechaniczna, 4-biegowa II, III i IV biegi synchronizowane
* Przekładnia główna: stożkowa o uzębieniu śrubowym, zblokowana ze skrzynką biegów, przełożenie przekładni głównej 9/39
* Hamulec roboczy: bębnowy, sterowany hydraulicznie, o niezależnych obwodach na koła przednie i tylne, działający na 4 koła, z samoczynną regulacją luzu między bębnem a szczęką
* Hamulec awaryjny (postojowy) działający na koła tylne, sterowany dźwignią ręczną
* Oznaczenie obręczy kół: 4,00B*12H lub 4,00B*12H2
* Oznaczenie i wymiar opon: 135/80-SR12
* Ciśnienie w ogumieniu: przód 0,14 MPa (1,4 bar), tył 0,20 MPa (2,0 bar)
* Przekładnia kierownicza: zębatkowa, z listwą zębatą i zębnikiem
* Przełożenie przekładni: 38 mm/obr.
* Minimalna średnica skrętu: 8,6 m
* Luz kątowy koła kierowniczego po ustawieniu kół do jazdy na wprost: 8o
* Zawieszenie:
o przednie: niezależne z wahaczami poprzecznymi i resorem półeliptycznym mocowanym dwupunktowo, amortyzatory hydrauliczne
o tylne: niezależne z wahaczami skośnymi, sprężynami śrubowymi i amortyzatorami hydraulicznymi
* Napięcie instalacji elektrycznej: 12V
* Pojemność akumulatora 36 Ah
* Alternator: typ A115-43 produkcji ZEM lub typ AA125R-14V-45A produkcji Magneti Marelli
* Rozrusznik: R76a-0,6/12
* Aparat zapłonowy: typ 3459 ZELMOT lub Magneti Marelli
* Świece zapłonowe: Iskra FE65PRS-Super, Magneti Marelli F7LCRChampion RN9YC, Bosch WR7DC
* Masa:
o Własna(w stanie gotowym do drogi): 645 kg
o Dopuszczalna masa całkowita: 990 kg
o Dopuszczalne obciążenie użytkowe: 345 kg (4 osoby + 65 kg bagażu)
o Dopuszczalne obciążenie bagażników:-- przedniego-- tylnego-- dodatkowo zamocowanego na dachu samochodu 25 kg; 40 kg; 30 kg
* Dopuszczalne naciski:-- na oś przednią-- na oś tylną 4,0 kN6,30 kN
* Prędkości maksymalne przy pełnym obciążeniu na biegu (model 600):
o I- 30 km/h
o II- 50 km/h
o III- 80 km/h
o IV- 108,4 km/h
o R- 25 km/h
* Zdolność pokonywania wzniesienia na biegu:
o I- 24%
o II- 14%
o III- 8%
o IV- 4,6%
o R- 26,3%
* Przyspieszenie przy pełnym obciążeniu w [s] (modele: 600/650/Bis):
o 0 - 40 km/h - 5,4 / - / -
o 0 - 60 km/h - 11,3 / - / -
o 0 - 80 km/h - 21,6 / 20,1 / -
o 0 - 100 km/h - 54,4 / 46,6 / 35,0
* Długość samochodu w zależności od zastosowanych zderzaków: 3054 do 3129 mm.
* Elastyczność na 4 biegu w [s] (model 600):
o 40 - 60 km/h - 13,5
o 40 - 80 km/h - 28,9
o 40 - 100 km/h - 66,3
* Pokonywanie 1 km w [s] (model 600):
o Z prędkości 0 km/h - 48,3
o Z prędkości 40 km/h na 4 biegu - 49,9
a oto i kilka zdjęcie dominatora naszych dróg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Sob 14:01, 29 Wrz 2007
|
|
|
Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
te foty są zaJEBISTE maluch też (polska duma)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wysłany:
Nie 0:29, 01 Gru 2013
|
|
|
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Przyspieszenie 0-100 km/h - ponad 50 sekund. To była (jest?) moc!!
_____________________
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|