Autor |
Wiadomość |
<
Super Bryki
~
Bugatti 16.4 Veyron
|
|
Wysłany:
Nie 19:50, 19 Sie 2007
|
|
|
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radziemice
|
|
Wymiary:
* Długość: 4462 mm
* Szerokość: 1998 mm
* Wysokość: 1206 mm
* Rozstaw osi: 2700 mm
* Rozstaw kół przednich: 1723 mm
* Rozstaw kół tylnych: 1632 mm
* Masa własna: 1888 kg
Opony: Michelin
* Przód: 245-690 R 520 A
* Tył: 365-710 R 540 A
Osiągi:
* Prędkość maksymalna: zmierzona: 407,5 km/h (ograniczona elektronicznie do 420 km/h)
* Moc maksymalna: 1001 KM
* 0–100 km/h: 2,5 sekundy
Napęd:
* Typ silnika: W16
* Rozrząd: 2×2 DOHC
* Pojemność: 7993 ccm
* Napęd: aktywny na cztery koła oparty na systemie Haldex
Osiągi
Prędkość maksymalna początkowo miała wynosić 406 km/h, jednak egzemplarze testowe były niestabilne przy tak wielkiej prędkości, co wymusiło przeprojektowanie aerodynamiki auta. W maju 2005 prototypowy Veyron, testowany na torze Volkswagena niedaleko Wolfsburga w Niemczech osiągnął elektronicznie ograniczoną prędkość 400 km/h. W październiku 2005, redaktor magazynu Car and Driver James May, testował ostateczną wersję Veyrona. W tym teście, na torze testowym Volkswagena Ehra-Lessien, pojazd osiągnął prędkość maksymalną 407,5 km/h.
Bugatti Veyron przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy. Prędkości 200 i 300 km/h osiąga odpowiednio w 7,3 i 16,7 sekund. Te osiągi czynią Veyrona obok Dauera Le-Mans 962 najszybciej przyspieszającym samochodem seryjnym w historii. Spalanie ma także najwyższe ze wszystkich produkcyjnych aut, zużywając średnio 40,4 l paliwa na 100km w cyklu miejskim i 24,1 l/100km w cyklu mieszanym. Podczas jazdy na pełnym gazie samochód spala ok. 125 l/100 km – a to oznacza że jego 100 litrowy zbiornik zostanie opróżniony w 12 minut. Prędkość codzienna to 377 km/h. Gdy samochód przekroczy 220 km/h, hydraulika obniża samochód aż prześwit zmniejszy się do 8,9 cm. Jednocześnie wysuwa się tylne skrzydło ze spojlerem. To jest tryb codziennej jazdy, przy którym tylne skrzydło zapewnia potężną siłę docisku do podłoża (3425 N), pomagającą utrzymać samochód na drodze. Jeśli kierowca chce rozpędzić się do prędkości maksymalnej (407,5 km/h) musi, przy użyciu kluczyka, przekręcić zamek zabezpieczający, znajdujący się obok fotela kierowcy. Ta funkcja dostępna jest jedynie podczas postoju. Teoretycznie samochód może jechać jeszcze szybciej, ale jest elektronicznie ograniczony do tej prędkości, w celu uniknięcia uszkodzeń opon. W tym trybie tylny spojler nie wysuwa się, przednie dyfuzory się zamykają, a prześwit zmniejsza się ze standardowych 12,4 do 6,6 cm.
W Veyronie zastosowano wyjątkowe nawiercane i wentylowane tarcze hamulcowe z włókna węglowego, które zasysają zimne powietrze aby zredukować fading. Każdy zacisk hamulcowy ma 8 tytanowych tłoczków. Bugatti twierdzi, że samochód hamuje z siłą 1,3 g (12,75 m/s²) na drogowych oponach. Prototypy poddawano testom powtarzającego się hamowania z siłą 1 g, hamując z 320 do 80 km/h bez fadingu. Biorąc pod uwagę potężne przyspieszenie samochodu, taki test mógł być przeprowadzany co 22 sekundy. Przy prędkościach ponad 220 km/h tylne skrzydło zachowuje się jak hamulec aerodynamiczny, ustawiając się pod kątem 70° w ciągu 0,4 sekundy od naciśnięcia na pedał hamulca. Zapewnia ono siłę hamowania dochodzącą do 0,6 g (5,88 m/s²). Bugatti twierdzi, że pojazd jest w stanie się całkowicie zatrzymać z prędkości maksymalnej w czasie poniżej 10 sekund. Co ciekawe, siła hamowania jest tak równo rozkładana na każde koło, że samochód nie zboczy z toru jazdy, gdy kierowca puści kierownicę, nawet hamując z prędkości bliskiej maksymalnej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany:
Pon 11:07, 20 Sie 2007
|
|
|
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radziemice
|
|
oglądałem program top gear jak go testowali i widziałem te jego nieprawdopodobne osiągi, testowali go na torze testowym Volkswagena
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto 17:56, 21 Sie 2007
|
|
|
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radziemice
|
|
nom ja też to widziałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sob 8:47, 29 Wrz 2007
|
|
|
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radziemice
|
|
super szybka bryka w sraczko-buraczkowej skórze ... bleee
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sob 14:02, 29 Wrz 2007
|
|
|
Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
takim to ja gnuj wyworze ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 |
|
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|